Δεν πληρώνω part 2

Βλέποντας χθες το Κουτί της Πανδώρας, έπεσα πάνω σε ένα από τα αγαπημένα μου θέματα της επικαιρότητας, τα διόδια. Ο Bαξεβάνης έκανε για άλλη μια φορά ένα σπουδαίο ρεπορτάζ μιλώντας με όλες τις πλευρές: τους καλούς και τους κακούς της υπόθεσης, αλλά και τους αδιάφορους. Το ρεπορτάζ έγινε πριν από την τροπολογία του Ρέππα και έτσι δεν έγινε αναφορά για το καινούριο πρόστιμο.

Μίλησαν δικηγόροι οι οποίοι είναι μέλη στο συντονιστικό της επιτροπής κατά των Διοδίων, και έκαναν ξεκάθαρο το γεγονός ότι τα διόδια είναι παράνομα, τόσο στην τοποθέτηση τους, όσο και στην πολιτική τους. Εν ολίγοις οι εταιρείες στήνουν τους σταθμούς διοδίων όπου θέλουν, ασχέτως αν ο δρόμος είναι φτιαγμένος ή όχι, εισπράττουν το αντίτιμο, το οποίο συνεχώς αυξάνεται, και υποτίθεται ότι με αυτό τον τρόπο χρηματοδοτούν την κατασκευή των δρόμων. Με άλλα λόγια είναι επενδυτές χωρίς κεφάλαιο, ή στην καλύτερη περίπτωση το κεφάλαιο της επένδυσης τους φτάνει το πολύ μέχρι το 10% του συνόλου.

Οι άνθρωποι που μιλήσαν στην εκπομπή ήταν μέλη από τις επιτροπές διοδίων και έδειξαν με απλά μαθηματικά ότι όλο αυτό το θέατρο της πολιτικής έχει περάσει για τα καλά και στα διόδια. Ο κάτοικος μιας περιοχής εκτός Αττικής (στη συγκεκριμένη εκπομπή κάτοικος Ωροπού), ο οποίος όμως εργάζεται στην Αθήνα θέλει ετησίως κοντά στα 4.000€ για τις μετακινήσεις του. Με την υπάρχουσα σύμβαση και τις τρέχουσες τιμές(!) αυτό το ποσό μεταφράζεται 4.000€ X 30έτη=120.000€. Για να κινείται ένας ελεύθερος άνθρωπος στην χώρα του και να πηγαίνει στις καθημερινές υποχρεώσεις του, πρέπει να πληρώνει ένα σπίτι extra! Η συμβάσεις του δημοσίου είναι για 30 χρόνια εκμετάλλευσης, ασχέτως αν η εταιρεία έχει αποπληρωθεί από τα πρώτα 5-10 χρόνια. Ελλαδάρα μου!

2 Πράγματα ήταν τραγικά στην εκπομπή.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος κατατάσσεται στην κατηγορία των αδιάφορων στο συγκεκριμένο άρθρο. Και τα τσιράκια των κατασκευαστικών εταιρειών. Και συγκεκριμένα η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων εταιρείας εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων η οποία νέα στην ηλικία δεν μπορούσε να αντιληφθεί ότι αυτά που έλεγε ήταν φάουλ και μάλιστα αντιαθλητικά. Όλα τα επιχειρήματά της έχουν καταρριφθεί εδώ και πολύ καιρό, αλλά συνεχίζει να τα λέει στον αυτόματο, δεν ξέρω πόσα παίρνει, για να το κάνει με τόσο πάθος, ίσως και εριστικά. Ποιο «πρόστυχος»  ο υπεύθυνος Ολυμπίας οδού Gilles Godard (aka o κακός της υπόθεσης). Πόσο θράσος πρέπει να έχεις για να λες ότι είσαι ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ για αυτό τον δρόμο. Αυτός βέβαια είναι ο επενδυτής του 10% ο οποίος θα μας φτιάξει το δρόμο και θα πούμε ευχαριστώ, βέβαια μέχρι να φτιαχτεί θα τον πληρώνουμε μέσω των διοδίων, ασχέτως αποτελέσματος και χρονικού πλαισίου.

Σε όλα αυτά ο υφυπουργός με πλάγιες δηλώσεις, έκανε σαφές(;) ότι τα χέρια τους είναι δεμένα γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση έδωσε πληρεξούσιο στην ανάδοχο εταιρία. Δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, ασχέτως που καθημερινά παραβιάζουν το Σύνταγμα. Με πρόσχημα τα δεμένα χέρια, το Υπουργείο αδιαφορεί για την κατασκευή παράδρομων των ιδιωτικών οδών, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει το δικαίωμα επιλογής.

Αρκετά έγραψα όμως, σας προτείνω να το δείτε όλοι. Και να προβληματιστούμε, αλλά και να ξέρουμε που να απευθυνθούμε όταν αποφασίσουμε να «παρανομήσουμε».

http://www.koutipandoras.gr/?p=4999

Υ.Γ. Σε συζήτηση που είχα με ένα φίλο, μου έλεγε χαρακτηριστικά ότι πόσο πολύ αποπροσανατολιζόμαστε με το να θεωρούμε ότι η μεγάλη απάτη είναι τα διόδια, όταν οι μισθοί και οι συμβάσεις πάνε κατά διαόλου. Σωστό. Για ένα κάτοικο όμως του Ωροπού δεν είναι αποπροσανατολισμός. Το θέμα δεν είναι να μειώσουμε το ενδιαφέρον μας από την απάτη των διοδίων, αλλά να αυξηθεί  για όλα τα υπόλοιπα. Να οργανωθούμε, να ενωθούμε.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
Αρέσει σε %d bloggers: