Διαχείρηση Πληροφορίας

Διαχείρηση Πληροφορίας

Καλησπέρα και από εμένα.

Στην κοινωνία που ζούμε ο καθένας βάζει το λιθαράκι του – άλλος καλό λιθαράκι άλλος κακό λιθαράκι άλλος μεγάλο λιθαράκι άλλος μικρό λιθαράκι. Το πώς γινόμαστε δέκτες μιας πληροφορίας και το πιο σημαντικό το τι την κάνουμε αυτή την πληροφορία είναι και αυτό ένα από τα λιθαράκια μας.

Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες ανθρώπων που εκμεταλλεύονται με διαφορετικούς τρόπους μία πληροφορία. Είτε αυτή είναι σημαντική είδηση είτε είναι ένα απλό και χαμηλού επιπέδου κουτσομπολιό. Οι παρακάτω είναι μερικές από αυτές:

Ακούω κάτι από οπουδήποτε και το μεταδίδω/σχολιάζω.

Ακούω κάτι από μια πηγή που εμπιστεύομαι το εμπλουτίζω με δικά μου και το σχολιάζω

Ακούω κάτι από 2-3 διαφορετικές πηγές και το σχολιάζω αφού είμαι αρκετά σίγουρος ότι ισχύει.

Ακούω κάτι από κάποιες πηγές που εμπιστεύομαι και το σχολιάζω εφόσον είμαι πάρα πολύ σίγουρος ότι ισχύει.

Ακούω κάτι από πηγή που εμπιστεύομαι το φιλτράρω το επεξεργάζομαι και το κρίνω/σχολιάζω αν βέβαια μου ζητηθεί!

Γενικά μας αρέσει να εκφράζουμε την άποψη μας είτε γιατί πιστεύομε ότι αυτό μας ανεβάζει στα μάτια του άλλου, είτε γιατί θεωρούμε ότι είναι χρέος μας να πληροφορήσουμε τον άλλον, είτε γιατί πιστεύουμε ότι ο άλλος ακούγοντας την πληροφορία μας περνάει καλά, είτε απλά για να γεμίσουμε τον χρόνο μας. Αλλά κανείς σχεδόν δεν σκέφτεται αν αυτά που λέμε αξίζουν να ειπωθούν ή καλύτερα αν ωφελούν τον συνομιλητή μας. Και τέλος πάντων που πήγε αυτό το κληρονόμημα μας «Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν» ή για τους πιο μοντέρνους το «Μ’ αρέσει να μην λέω πολλά»

Πιστεύω ότι η παραπληροφόρηση είναι μία κατάσταση της κοινωνίας μας που είναι σε έξαρση, αλλά είναι λογικό να υπάρχει παραπληροφόρηση αφού είμαστε στον αιώνα της πληροφόρησης. Εγώ προσωπικά αγωνίζομαι να γίνω κάποιος της τελευταίας κατηγορίας να μαθαίνω την πληροφορία από κάπου που εμπιστεύομαι να την φιλτράρω να χρησιμοποιώ το μυαλό μου και να την μεταδίδω όπου κρίνω εγώ ή όπου πιστεύω ότι θα ωφελήσει. Π.χ. Το να εξηγήσω σε μία γυναίκα κοινωνική λειτουργό τι είναι το high pressure turbine σε ένα jet κινητήρα το βρίσκω ανώφελο έως βλακώδες εκτός βέβαια αν ερωτηθώ με το κατάλληλο ενδιαφέρον.

Και για να επανέλθω στα λιθαράκια από όπου άρχισα το λιθαράκι του καθενός στην πληροφορία είναι διαφορετικό. Εγώ, από εδώ αυτό το παραθυράκι θα προσπαθήσω να δώσω τεχνικές πληροφορίες μιας και το χαρτί που στολίζει την κορνίζα στον τοίχο αναγράφει τη λέξη μηχανολόγος χωρίς αυτή η λέξη στην κορνίζα να σημαίνει κάτι … όπως θα έχετε αντιληφθεί και εσείς τα πτυχία είναι μόνο για τον τοίχο και για ποζεριά η ουσία έρχεται από τις γνώσεις του καθενός μας. Τα λέμε λοιπόν . . . Και ας μην ξεχνάμε ότι η Γνώση είναι Δύναμη . . . θα μας χρειαστεί!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.
